De fem bästa ögonblicken i "The Vampire Diaries"

Jag fick önskemål om att jag skulle göra en topplista över vad jag tyckt varit de bästa ögonblicken i "The Vampire Diaries" hittills. Så här kommer en sådan!

Eftersom det nästan är två hela säsonger som visats, så fanns det ju så mycket att välja mellan. Men jag försökte välja ut fem stycken ögonblick/storylines som jag tyckt varit allra bäst.

(Varning: kan innehålla spoilers om man inte sett alla avsnitt än!)


Säsong 1 - avsnitt 11 "Bloodlines". En av de storylines som jag gillade i säsong 1 var den som handlade om Jeremy och Anna. Avsnitt 11 var första gången de träffades och sen så utvecklades en ganska söt historia. Två outsiders som fann varandra. :) Innan dess hade jag inte gillat Jeremy så mycket heller, han var ju en arg pundare hela tiden. Men den här historien fick honom att växa. Så elakt att de var tvungna att döda Anna bara...


Säsong 1 - avsnitt 22 "Founders Day". Den allra sista cliffhangern på säsong 1 var ju så bra! Det måste vara en av de största vändningspunkterna i serien, när Katherine kom tillbaka. Och det säger mycket, för twister dyker ju upp mest hela tiden! Jag kommer ihåg att jag tyckte det var jättespännande att hon var tillbaka, och såg så mycket fram emot säsong 2 och hur alla skulle hantera det...


Säsong 2 - avsnitt 2 "Brave New World". Detta var avsnittet då Caroline blev en vampyr! Låter som en konstig sak att gilla, men det gör jag. En av de smartaste valen manusförfattarna gjort. Jag gillade aldrig henne som människa i säsong 1, men så fort hon blev vampyr så blev hon så mycket bättre. Nu är hon min ohotade favorit bland tjejerna, tycker att hon är både rolig och har en massa känsla. Dessutom älskar jag hennes vänskap med Stefan, och den fick hon efter hon blev förvandlad.


Säsong 2 - avsnitt 8 "Rose". Det bästa ögonblicket var i slutet på avsnittet, när Damon äntligen satte ord på sina känslor och berättade det för Elena. Och sedan fick han henne att glömma allt. Damon/Elena är mitt favoritpar i serien, så jag kunde inte göra en lista utan att ta med minst ett ögonblick med dem! Och jag tycker att den här scenen varit den allra bästa, mest för att Damon sällan är så ärlig eller rättfram.


Säsong 1 - avsnitt 20 "Blood Brothers". En sak jag gillar mycket med serien är deras flashbacks. De brukar alltid vara så intressanta! I just det här avsnittet fick man se sanningen om hur bröderna Salvatore blev vampyrer och hur de sedan gled så isär. Det var en bra scen, när Damon sa att det bara var meningen att det skulle vara honom. Där fick man lite grund till relationen idag, och varför det är så tufft för honom att historien upprepar sig själv med Elena. Man tycker väl att åtminstone en Petrova-dubbelgångare skulle kunna föredra Damon framför Stefan. Men I guess not! ;)

Det var allt för den här gången! Och har ni önskemål eller idéer på andra topplistor ni vill se i bloggen, lämna bara en kommentar. Så ska jag se om jag kan göra dem!
...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Topp 5: Karaktärer som borde få sin egna tv-serie

Topp 5...tv-seriernas bästa badboys!

Chase Crawford hoppar av "Footloose"-remake