Topp 5: Karaktärer som borde få sin egna tv-serie

I dagens topplista tänkte jag namnge 5 st karaktärer, som jag tycker är så bra att de förtjänar en helt egen serie! Ja, ni vet som det hände med Angel från "Buffy" och Addison från "Grey's Anatomy"?

För ibland så tittar man på en tv-serie och fattar tycke för en karaktär, och man önskar att man kunde få se lite mer av dem. Eller så kan det vara någon från en nedlagd serie som borde tas tillbaka, och få en helt ny show centrerad runt dem! Sådana personer är precis vad listan handlar om, karaktärer som helt enkelt är för bra för den begränsade tid de får i rutan!

#5:

Walter Bishop i "Fringe". Det var gränsfall om jag skulle ta med Walter på listan, för jag tycker redan att "Fringe" handlar rätt mycket om honom. Men jag tycker han är så häftig och bäst, så jag ville ändå ge honom ett hedersbenämnande. Fortsätt vara genialiskt galen, Walter!

#4:

Cassie från "Skins". Cassie var ju en av de bästa grejerna som kom från "Skins", och en tittar (och personlig) favorit från första början. Jag hade gärna velat se en serie med bara Cassie, hennes superglada och konstiga värld där allt är "oh, wow!" och så speciellt som bara hon kan göra det!

#3:

Benjamin Linus från "Lost". Jag har alltid älskat Ben i "Lost", även om jag hittills inte hittat någon som delat min kärlek för honom. Han må vara självisk (och ganska ond), men ändå finns det något där som skriker efter sympati. Och det har funkat på mig! Men oavsett vad man personligen tycker om honom, så går det inte att förneka att han är en mycket intressant karaktär som stått bakom många mysterier och oväntade twister. Så om någon i "Lost" skulle få en spin-off, står hans namn högt upp på listan!

#2:

Eric Northman i "True Blood". Kanske låter det inte som en bra idé med ännu en vampyrserie. Men den här killen skulle knappast göra det som alla andra! Tänk er en serie med bara en massa Eric, som en tuff viking. Självklart med sin sidekick Pam närvarande, och kanske med någon cameo från Godric då och då. Nu snackar vi om en serie värdig att se! "Eric Northman - the early years" - Ja, tack!

#1:

Larry (och Ally) i "Ally McBeal". Jag får nostalgi bara jag tänker på de här två. Det är ingen hemlighet att jag älskar "Ally McBeal", och hur mycket älskade jag inte Robert Downey Jr's karaktär Larry!? Han och Ally var ju soulmates. Mitt tonårshjärta sörjer fortfarande deras uppbrott, och jag skulle ge mycket för att se spinoffen "The Ally & Larry Show". Det låter ganska bra, gör det inte? Det blir en mycket värdig etta för hans tid på serien slutade alltför tidigt. :(
...

Kommentarer

  1. åhhhhh... ally mcbeal. saknar den serien...


    /M

    SvaraRadera
  2. en egen serie med neil det är min allra högsta dröm... som sorgligt nog aldrig kommer gå i uppfyllelse men jag nöjer mig med att få se honom i årets säsong det är ju också helt fantastiskt.. hans trick är olsagbara, nu fick jag lust att se om alla hans danser.. åhhh he is the best. jag tror nog inte jag behöver skriva vem som skrivit detta hhehe för det är rätt uppenbart

    SvaraRadera
  3. Skulle du kunna ge lite tips på serier man kan följa under sommaren? Om det går några under sommaren, haha.

    Alla serier jag följer har uppehåll just nu så... :P

    SvaraRadera
  4. Hej! Jättebra blogg. Jag har en fråga till dig. Hur fixade du det där "Mer av, mindre av"? :P Det skulle vara jätteintressant att veta!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar Ben!! Sedan de dödat alla andra av mina favoriter i Lost. Han är så mystisk och man vet inte helt säkert vilken sida han är på, synd bara att han förlorat sin makt (jag följer serien på teven så har inte sett slutet..) och håller sig lite i bakgrunden. Gillar personer som det är lite synd om. Bra spinoffs!

    SvaraRadera
  6. @Sophie: Tack! "Mer av, mindre av" är en funktion som heter Snabba reaktioner från läsarna (på blogspot). Om du använder blogspot är det bara att lägga till det under inställningar, sen ändrar du till hur många rutor du vill ha samt vad det ska stå i dem! :)

    SvaraRadera
  7. CASSIE CASSIE CASSIE
    CASSIE CASSIE CASSIE
    CASSIE CASSIE CASSIE
    CASSIE CASSIE CASSIE
    CASSIE CASSIE CASSIE
    CASSIE CASSIE CASSIE
    dowant

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Topp 5...tv-seriernas bästa badboys!

Chase Crawford hoppar av "Footloose"-remake