Bachelorette Sverige: Avsnitt 4

Här kommer några tankar från mig om gårdagens "Bachelorette", har ni inte sett avsnittet själva än så kan ni göra det HÄR.

Kan ju börja att prata om gruppdejten och den extremt pinsamma första kyssen mellan Frida och Jimmy. OJ SÅ AWKWARD! Jag satt och skrek. Han försökte verkligen smidigt närma sig henne, men hon var kall som en iskub. När han sedan fick säga det rent ut fick han en liten mormorspuss på munnen. Haha usch usch, det var det mest oromantiska jag sett på länge! Killarna hade ingen anledning att vara avundsjuka. Hade de sett hennes avvisande kroppsspråk hade de nog tänkt om.

Och trots hans ansträngningar valde hon inte Jimmy till singeldejten, utan det blev långeman Stefan som knep den! Och jag måste faktiskt säga att han börjar bli en av mina favoriter med, tycker att deras dejt var ganska gullig. Om kyssen med Jimmy var onaturlig och stel så var detta kyssande helt tvärtom. Hör och häpna, både såg bekväma ut!

Men Jimmy hade rätt i en sak, han bröt faktiskt isen på ett sätt. I tre avsnitt har alla gått runt och trevat och inte riktigt vetat hur de ska förhålla sig eller hur snabbt de ska gå fram. Men vips när en person visat vägen (så öppet med) så följer de andra i hans fotspår. Jag tror att det kommer att bli en hel del mer på den fronten hädanefter. Ryktet lär ju sprida sig bland killarna, och ingen vill vara sämre än någon annan.

Andra stora grejen i avsnittet var ju att Fridas bästis och bror var där för att döma killarna. Kul att de gillade Elis, det gör jag med! Men de valde Christian ändå...hmm, det var synd. Precis som de sa så får jag lite player-vibbar från honom. Men jag ska inte klaga på deras val, de hade kunnat välja någon värre.

Jag tycker att det mer börjar likna ett dejtingprogram nu, och folk börjar slappna av lite. Samtidigt är det ganska tydligt vilka killar Frida gillar mest, det märks så väl när hon är ensam med dem. Om hon gillar någon riktigt lyser hon när hon tittar på dem, och verkar glad och avslappnad. Annars blir det lätt stelt. Och hon verkar väldigt förtjust i Christian, som de andra killarna börjar känna av. Många känner sig nog lite hotade, och det har de ju grund till. Men Christian är inte min favorit, så jag hoppas på att andra killar får lite mer uppmärksamhet i fortsättningen.

Och Jimmys fråga "-fick han mer?". Jag höll på att skämmas ihjäl för andra gången i avsnittet. För samma person!!

Oj, det här blev ett långt inlägg. Men det är bara för att det börjar hetta till mer och mer, och programmet blir roligare att se. Och jag som alltid blir så involverad har en massa att kommentera på. Men jag ska avsluta det nu och säga att det var allt för den här gången!

Ses efter nästa veckas avsnitt! :)
...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Topp 5: Karaktärer som borde få sin egna tv-serie

Topp 5...tv-seriernas bästa badboys!

Chase Crawford hoppar av "Footloose"-remake