Sammanfattning: Gilmore Girls säsong 4


GILMORE GIRLS - SÄSONG 4

Favoritavsnitt:
Avsnitt #12 "A Family Matter". Det här avsnittet är min favorit av en väldigt specifik anledning; det var det första avsnittet då Jess kom tillbaka! Och vändningspunkten på säsongen för mig. Jag som gått och varit så arg över deras slut och så kom han helt oväntat tillbaka. Blev superglad!

Favoritkaraktär: Den här säsongen säger jag nog Luke. Jag har alltid gillat honom, men nu tyckte jag att de gick ett lager djupare och man fick se lite mer av honom. Rory gillar jag också men jag var varit lite irriterad på vissa beslut hon tagit.

Favoritpar: Detta är klart som korvspad - Luke och Lorelai!! Har gått och hoppats på de två i fyra säsonger nu och äntligen äntligen hände det något! De sista avsnitten var så bra just på grund av det.

Bäst i säsongen: Jag har en massa, och alla är relaterade till Luke och Lorelai. Är nog lite hypad efter jag blivit så glad att det gick som jag ville. Men jag älskade när han satt och lyssnade på de där kärleksbanden som frågade om han kunde se hennes ansikte. Och han insåg att han var kär. Och så första kyssen såklart, underbar.

Värst i säsongen: Den där Jason alltså. Gillade aldrig honom, från första stund han visade sig. När det sedan blev klart att han och Lorelai började dejta, hoppades jag att det skulle bli kortvarigt. Gillade aldrig de två tillsammans. Har också lite svårt för Richard ibland, tycker att han kan vara riktigt kall. Emily gillar jag, hon kan vara hård men det märks att hon bryr sig om sin dotter. Richard verkar bara bry sig om Rory, och han kan verkligen vara elak mot Lorelai. Det blir jag riktigt upprörd över.

Övriga noteringar/kommentarer: I något tidigare inlägg jag gjorde om "Gilmore Girls" så var det någon som kommenterade att de tyckte det var ett tag som serien stod stilla. Det kändes som så i början av säsong 4! Jag tyckte inte att säsongen kom igång på riktigt förrän ungefär halva avsnitten. När Jess visade sig var det vändningspunkten och serien blev intressant igen. Jag har nog aldrig suttit och hållit tummarna så hårt som jag gjorde vid säsongsavslutningen (för Luke och Lorelai). Så halva av säsongen var bra. Och måste också nämna Rorys hår, hon passar så bra i kort! Tyckte det var hur fint som helst efter hon klippt sig.
....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Topp 5: Karaktärer som borde få sin egna tv-serie

Topp 5...tv-seriernas bästa badboys!

Chase Crawford hoppar av "Footloose"-remake